Wykorzystanie PBN w marketingu internetowym

Wykorzystanie PBN w marketingu internetowym

Oferta PBN w rozsądnej cenie. Przekonaj się co dla Was mamy.

Aby konsument dostrzegł twoją działalność powinieneś nie tylko złożyć stronę firmową, lecz również zatroszczyć się o jej pojawianie się w wynikach wyszukiwania. Do tego kluczowa jest zawartość strony oraz to czy regularnie publikowane są na niej kolejne profesjonalne i użyteczne dla klienta artykuły. Lecz nie wolno również zaniedbać tzw. link buildingu, a więc zdobywania linków kierujących na stronę. Jednym ze sposobów na link building jest zastosowanie PBN – prywatnej sieci serwisów.

Private blog network i ich atuty oraz słabe punkty

PBNy są prywatne, gdyż są tworzone a potem administrowane przez jeden podmiot (przeważnie przez sporą agencję marketingową albo agencję SEO), który kontroluje jakość pojawiających się tam tekstów. Prywatne sieci portali są przeważnie używane jako część wieloaspektowej strategii reklamowej, co trzeba mocno zaznaczyć, bo najlepsze rezultaty ich zastosowania zauważa się w stosunku do stron, które zostały wcześniej poprawnie zoptymalizowane pod kątem contentu oraz technicznym. Prywatne sieci portali nie tylko pozwalają na utworzenie sporej ilości linków przychodzących do witryny, ale także na ich zróżnicowanie, co jest dobrze oceniane przez wyszukiwarki. Słabym punktem PBNów jest tylko to, że ich wykonanie wymaga poważnych nakładów finansowych, a potem należy przeznaczać wiele godzin na utrzymanie ich na odpowiednim poziomie.

Jak wykorzystać PBN? Zalecamy wizytówki NAP i artykuły z linkiem kanonicznym

PBNy rewelacyjnie zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, gdyż można na nich publikować tematyczne artykuły stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Czym jest NAP? To właściwie każde miejsce online, gdzie zaprezentowane są najistotniejsze dane kontaktowe firmy – jej nazwa, e-mail czy telefon oraz adres stacjonarny. Na przykład NAP-em jest wizytówka Google Moja Firma, ale jest nim również zakładka w internetowym rejestrze firm, strona na portalu społecznościowym bądź artykuł, w którym dodano firmowe informacje teleadresowe.

Inna efektywna metoda korzystania z potencjału PBNów to publikacje z canonicalem. To republikacja ciekawych artykułów z dodaniem hiperłącza do źródła treści oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W takiej sytuacji algorytmy wyszukiwarek przeważnie oceniają lepiej wartość pierwotnego artykułu, ponieważ odnajdywanie linków do niego na różnych blogach w sieci rozumieją jako sygnał, iż pod wymienionym adresem kanonicznym znajdują się pomocne, warte przeczytania informacje. Publikacje z linkiem kanonicznym najlepiej sprawdzają się przy treściach z sektora YMYL, w którym ważne jest zdobycie wysokiego autorytetu, a więc tych związanych przede wszystkim z doradztwem prawnym, bieżącymi wydarzeniami, doradztwem finansowym czy medycyną.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO