Rodzaje pozycjonowania

Rodzaje pozycjonowania

Więcej szczegółów o pozycjonowaniu na seo4.net/pozycjonowanie-stron/.

Istnieją trzy popularne sposoby pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe pełni specjalną rolę przed okazjonalnymi lub cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak koncert znanego zespołu, Dzień Matki czy Tłusty Czwartek. Ten wariant pozycjonowania jest szczególnie efektywny, jeżeli popularna w konkretnym okresie fraza zostanie znaleziona i wykorzystana z należytym wyprzedzeniem. Z reguły pozycjonowanie okresowe stosowane jest w sektorze turystyki oraz gastronomii. Przeważnie trzeba zainicjować je na dwa-trzy miesiące przed wybranym wydarzeniem, by wyszukiwarka Google zdążyła na czas zaindeksować nową albo zmodyfikowaną treść witryny.

Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)

Dalszy rodzaj pozycjonowania to solidne i wypróbowane rozwiązanie dla właścicieli firm posiadających niski budżet na reklamę. Dzięki należytemu doborowi słów kluczowych, nie tylko uda się wejść w niszę powiązaną z konkretna branżą, ale również koszty reklamy w Google Adwords ulegną znacznej obniżce. Pozycjonowanie Long Tail to też dużo niższa konkurencja. Istotne jest także to, że rośnie trend wpisywania rozbudowanych zapytań w wyszukiwarkach.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– obuwie Adidas Runfalcon białe sklep online,
– golarka Philips S5400 szara,
– smartfon Huawei Y7 czerwony.
Pozycjonowanie na długi ogon jest bardzo istotne przede wszystkim dla sklepów online. Za sprawą tego typu fraz, sklepy mające w swojej ofercie bardzo szeroki asortyment produktów mogą się jeszcze efektywniej pozycjonować w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie Lokalne

W pozycjonowaniu tego rodzaju najistotniejsze jest połączenie frazy z nazwą konkretnej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym uwzględnia się najczęściej:
– dzielnicę (przykładowo “sklep rowerowy Śródmieście”)
– miejscowość (“masażysta Kraków”)
– państwo (“studio filmowe Polska”)
Pozycjonowanie lokalne świetnie sprawdzi się w przypadku podmiotów lokalnych, które kierują swoją ofertę tylko do osób rezydujących na tym samym obszarze. Ta strategia pozycjonowania jest stosowana również wówczas, gdy przedsiębiorstwo ma niewiele finansów na reklamę i nie jest w stanie konkurować na słowa kluczowe bez dopasowania lokalnego, przykładowo zamiast “restauracja amerykańska“, to “restauracja amerykańska Kraków”.

Nasze dane adresowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]